În urma noilor discuții din cadrul ședințelor de Consiliul Local, Regulamentul privind înființarea și funcționarea asociațiilor de proprietari s-a schimbat. S-au făcut mai multe modificări în cadrul regulamentului, însă una este îngrijorătoare pentru viitorii administratori.

 Pe lângă schimbările clasice ce presupun autorizarea persoanelor juridice să desfășoare activități de administrație, noile modificări presupun și evaluarea periodică a administratorilor.

Aceștia vor fi atestați și apoi vor fi verificați pentru a li se testa cunoștințele și pentru a li se verifica situația juridică. Aceștia trebuie să demonstreze conform regulamentului că fiecare persoană ce lucrează ca administrator este aptă să desfășoare activitatea, nu are restanțe de plată la contribuții și buget și are atestatul de administrator vizat.

Cum obține administratorul atestatul?

 Atestatul este obținut în urma promovării unui examen grilă cu 20 de întrebări din legislația în vigoare. Acesta se va considera promovat doar dacă s-au obținut minim 85 de puncte.

Cei care se sustrag de la aceste evaluări, dar și de la retestările bianuale riscă să își piardă atestatul și dreptul de practică. Pentru început, activitatea de testare se va realiza o dată la 2 ani. Sustragerea de la acest test poate fi urmată de o perioadă de suspendare de 6 luni.

Aceste activități au ca scop menținerea în branșă doar a administratorilor cu adevărat profesioniști. Un administrator de bloc profesionist va accepta cu brio aceste reguli și se va simți avantajat de astfel de soluții.

Doar prin asemenea soluții de reformare se pot asigura servicii profesioniste și se poate asigura fiecarui bloc în administrare un administrator etic, profesionist, competent și apt să desfășoare activitatea conform standardelor legale.

Pentru a se asigura respectarea regulamentului, întreaga situație va fi verificată de Consiliul Local

Pentru a se respecta fiecare regulă și pentru a se implementa programul conform celor stabilite, la fiecare întâlnire pentru testare se vor reuni și directorii Consiliilor Locale pentru a rezolva fiecare problemă de comunicare și pentru a elimina orice îndoială cu privire la viabilitatea pogramului.

Toți administratorii din firmele de administrare imobile și toți directorii atestați din cadrul asociațiilor de proprietari vor fi invitați la astfel de întâlniri, avand ca scop verificarea testelor, aplicarea lor conform regulamentelor și desfășurarea completă a activității de verificare în condiții profesioniste.

Sursa: 

Lasa un comentariu