Vara se apropie, iar românii se gândesc tot mai mult la concediu. Căutările pentru o vacanţă de vis în destinaţii europene şi exotice se înmulţesc odată cu creşterea temperaturii din termometru. Din acest considerent, Rețeaua Centrelor Europene a Consumatorilor (ECC-Net) a lansat raportul ”Rezervarea online a vacanțelor: este prețul inițial prețul final?”

Tot mai mulţi turişti îşi cumpără pachetele turistice direct din mediu online. ECC afirmă că ”Din ce în ce mai mulți consumatori folosesc serviciile online pentru a-și rezerva vacanțele: rezervarea poate fi făcută online doar cu un singur clic. În 2015, 19% din cererile primite de Centre s-au referit la vacanțe. De multe ori, realitatea a arătat că o ofertă aparent bună nu reprezintă în final un real câștig pentru consumatori!”.

Astfel, pentru a nu avea neplăceri costisitoare în momentul cumpărării unei vacanţe online, trebuie să fim atenţi la preţul initial şi la:

  • Taxele de administrare
  • Taxe pentru utilizarea cardurilor de credit
  • Taxe pentru pasagerii care efectuează check-in.

Ca şi sfaturi pentru consumatori, ECC-NET ne îndrumă să fim atenţi:

  • la serviciile suplimentare ale unei vacanţe şi dacă costurile acestora sunt incluse în preţul afişat initial;
  • la politica de anulare a unui pachet turistic – dacă sunt introduce greşit anumite informaţii şi dorim să anulam rezervarea va trebui înainte să cunoaştem cum putem face acest lucru;
  • la casuţele deja bifate fără să facem nimic ca şi utilizatori – acestea nu sunt premise în UE;
  • la asigurarea de călătorie – există pachete turitice care au deja asigurare inclusă în preţul initial, însă, dacă alegem o destinaţie exotică trebuie să fim atenţi şi la asigurări suplimentare necesare.

Mai multe detalii despre raportul ECC-Net se pot observa aici

 

Lasa un comentariu