Pentru unele persoane, lista de rezoluții pe 2018 poate începe cu startul unei afaceri amânate prea mult timp. Sătui să mai lucreze într-o firmă, la patron sau pe persoană fizică autorizată, mulți potențiali antreprenori aleg să își mute toate cunoștințele adunate în ultimii ani în propriile lor firme. Așa cum riscul asumat este destul de mare, și beneficiile pot fi pe măsură.

Dacă acesta este și cazul tău, atunci sunt cateva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere ca primii tăi pași să fie făcuți corect.

  1. Investește în baza firmei tale

        Unul dintre cele mai importante aspecte ale unei firme noi este ridicarea ei pe piloni solizi. Baza firmei tale va fi de fiecare dată modul în care alegi să-ți gestionezi businessul. Pentru o eficiență maxima, dar și pentru rapiditate și eliminarea erorilor banale din procesul de desfășurare a activitatii, alege un program de facturare și emitere de bon, care vine la pachet cu asistență, instalare, dar și consultare.

  1. Studiază cu mare atenție piața

        Nu te arunca niciodată într-o afacere nouă fară să studiezi înainte piața pe care urmează să activezi. Observă care este trendul, analizează competiția și stabileste-ți un tarif echilibrat pentru produsele sau serviciile tale. E foarte important să nu fii sub prețul pieței, pentru că acest lucru ar putea atrage atenția asupra ta într-un fel la care nu te aștepți. Un preț mult mai mic poate fi asociat cu servicii de o mai slabă calitate și astfel încrederea în viitorul tău brand ar putea avea de suferit. De asemenea, pentru a atrage clienți noi la început, dacă businessul tău nu are un avantaj evident în fața competiției, prețurile nu ar trebui să fie mult prea mari.

  1. Trebuie să ai un plan solid de business

        Ti-ai făcut firmă, i-ai dat drumul pe piață, iar acum ce se întâmplă? Nu poți intra într-un astfel de mediu fără un plan solid de business, pe care sa îl ai scris și să-l respecți din prima zi. Una dintre cele mai importante lecții pe care trebuie să le înțelegi este că munca și disciplina nu pot să aducă o valoare foarte ridicată fără o strategie puternică.

  1. Asigură-te că ai fonduri suficiente

        Nu porni niciodată la drum dacă nu ai fonduri suficiente ca să îți ții afacerea în picioare pentru partea cea mai grea. Începutul activității este perioada în care clienții vor fi greu de găsit, dar și mai greu de convins. E important să nu te arunci într-o afacere daca nu ești sigur că poți suporta cheltuielile primilor pași.

  1. Locația firmei tale poate face diferența

      Imaginea firmei va conta enorm, așa că te sfătuim să îți cauți mereu o locație care să pună în avantaj businessul tău. Vrei ca un client să fie impresionat, iar angajatii să vină cu plăcere la muncă? Oferă-le această posibilitate!

  1. Selecția inteligentă a angajaților tăi

          În primii ani de activitate nu iți încărca firma cu mult prea mulți angajați. Caută colaboratori și externalizează zonele din activitate care nu sunt neaparat vitale, dar ajută în dezvoltarea firmei. Cu timpul, o parte dintre colaboratorii cheie ar putea deveni angajați. În acest fel ai timp să observi cine îți înțelege cel mai bine ideile și cine dă un randament pe placul tău.

  1. Respectă întotdeauna termenele limită

         Acest lucru va reflecta întotdeauna credibilitatea ta în fața clienților. Nu promite mai mult decât poți face, caută să livrezi mereu la timp sau poate chiar mai devreme, dacă ai posibilitatea și vei vedea că aceste detalii vor cântari enorm în viitor.

Pentru că un business nou vine și cu multe lucruri neprevăzute la pachet, obișnuieste-te mereu cu ideea că vor fi și surprize, iar unele dintre ele neplăcute. Învață să mergi mai departe de fiecare dată!

Sursa:

Sursa foto: Internet

Lasa un comentariu